Zo speel je in op het gedrag van lezers

Hoe gedraagt een lezer die een boek gaat kopen zich? Hij (meestal zij) switcht voortdurend tussen online en offline kanalen tijdens het proces van oriëntatie naar aankoop. Hoe speel je daar als uitgeverij en boekhandel goed op in? Cathelijne Esser, eigenaar van Not Just Any Book, schreef er een interessant artikel over.

“Komt een vrouw in de boekwinkel. Ze vraagt naar een bepaalde titel. De boekhandelaar heeft het boek niet op voorraad. Hij kan het wel voor haar bestellen? Dan heeft hij het overmorgen in huis. Dat heeft helaas geen zin, zegt ze, want ze komt van buiten de stad. Ze is hier op bezoek en kwam de boekwinkel toevallig tegen. Einde gesprek. Zonder aankoop verlaat ze de winkel.”

Klik hier verder te lezen.

Lees ook:Week van het Luisterboek begonnen!
Lees ook:Librisjury stoort het niet, maar mag er van jou gevloekt worden in romans?
Lees ook:AKO combineert clicks and bricks
Lees ook:Sieb Posthuma geportretteerd door Joukje Akveld
Lees ook:Boekencommunity Dizzie twee keer per week in Wegener kranten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.