Acht boeken onderscheiden met Het Lintje van de Boekverkoper

Vandaag op Wereld Boeken Dag reikt de Koninklijke Boekverkopersbond aan acht titels Het Lintje van de Boekverkoper uit. De lintjes zijn door een representatief comité van negen boekverkopers toegekend aan kwalitatief en inhoudelijk hoogstaande informatieve boeken, die in het voorgaande jaar in de Nederlandse taal zijn verschenen. De Stichting CPNB is initiatiefnemer en organisator van de campagne.

Van de acht titels die dit jaar onderscheiden zijn met Het Lintje van de Boekverkoper zijn zes oorspronkelijk Nederlandse en twee vertaalde uitgaven:

‘De bètacanon’ – Martijn van Calmthout e.a. (J.M. Meulenhoff)
‘De Groene Hemel’ – Bert Ydema (Kosmos Uitgevers)
‘Dit is Nederland’ – in tachtig meesterwerken – Hans den Hartog Jager (Athenaeum – Polak & Van Gennep)
‘Jamie’s kookrevolutie’ – Jamie Oliver (Kosmos Uitgevers)
‘Parels van Staatsbosbeheer’ – Harry Bunk & Laurens Keff (Van Reemst Uitgeverij)
‘Verleden van Nederland’ – Geert Mak e.a. (Uitgeverij Atlas)
‘Vegeterranean’ – Alberto Musacchio, Malu Simões en Antoinette Hertsenberg (Karakter Uitgevers)
‘Zó doe je dat’ – Derek Fagerstrom en Lauren Smith (Uitgeverij Terra)

Het Lintje van de Boekverkoper zal met ingang van 2009 jaarlijks op Wereld Boeken Dag worden toegekend. World Book and Copyrightday (Wereld Boeken Dag) is een initiatief van Unesco en wil de aandacht vestigen op lezen en uitgeven en de bescherming van het intellectueel eigendom door copyright. De dag is door Unesco ingesteld op 23 april 1995. De datum verwijst naar de sterfdag van Cervantes en Shakespeare.

Lees ook:Welke titels krijgen een lintje van de boekverkoper?
Lees ook:Boekverkoper bekroont graphic novel met Lintje
Lees ook:Gouden Tulp en Lintje van de Boekverkoper
Lees ook:Inmerc, SpecialBite en Kosmos Uitgevers vullen elkaar aan
Lees ook:Ook schrijvers krijgen vandaag een lintje, zoals Marion Bloem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.