Snelle groei van het aantal manuscripten op Schrijversmarkt

Sinds de lancering van het nieuwe online boeken uitgeefgeefconcept Schrijversmarkt, hebben al meer dan dertig schrijvers hun manuscript geupload voor een beoordeling door het publiek. Meer dan honderd supporters hebben een punt gekocht in een manuscript en het kinderboek ‘Diego Zonnesteek & De Magische Bril’ heeft in korte tijd al 33 supporters weten te behalen. De variëteit onder de geuploade manuscripten is groot. Er zijn thrillers, historische romans, misdaadromans, biografieën, kinderboeken, chicklit, sprookjes en zelfs een graphic novel.

De eerste ontwikkelingen op Schrijversmarkt.nl laten zien dat het publiek graag betrokken is bij het schrijfproces van talentvolle schrijvers. Zij lezen (delen van) de manuscripten en geven regelmatig feedback aan de schrijver. Als ze willen dat een manuscript wordt uitgegeven, dan kopen ze een punt van € 5,-. Maar een supporter kan te allen tijde een gekocht punt kosteloos verplaatsen naar een ander manuscript. Daardoor heeft het concept van Schrijversmarkt een dynamisch karakter.
 
De schrijver ontvangt van lezers feedback op zijn manuscript, zowel positief als negatief. Het enthousiasme en de motivatie van de schrijver wordt hierdoor versterkt. Het manuscript van het kinderboek ‘Diego Zonnesteek & De Magische Bril’ heeft inmiddels vele reacties ontvangen van de echte doelgroep: jongeren van 10 tot 14 jaar. Zoals de schrijver van dit manuscript laat weten: “Daar kan ik meer mee dan die pedante onpersoonlijke briefjes van de uitgeverijen!”
 
Diego Zonnesteek & De Magische Bril
Schrijver Maurits van Huijstee (40) heeft eerder een manuscript voor een thriller geschreven, maar heeft besloten zich met zijn nieuwste werk op Schrijversmarkt te profileren: het kinderboek ‘Diego Zonnesteek & De Magische Bril’. Een boek van 117 pagina’s over een gevoelige jongen die in het bezit komt van de Bril Die Alles Ziet. In korte tijd heeft Maurits met zijn werk meer dan 30 supporters behaald, veelal van jonge lezers. Hij hoopt via de mond tot mond reclame, met name via social media zoals Hyves en Facebook, snel aan meer supporters te komen. Bij 250 supporters zal zijn werk worden uitgegeven.

(Persbericht Schrijversmarkt)

Lees ook:Zorgt Schrijversmarkt voor revolutie in uitgeversland?
Lees ook:Primeur voor Peter van der Wel
Lees ook:Tien schrijvers verkopen alle aandelen op TenPages.com
Lees ook:Martin Bril wordt op 2 mei begraven
Lees ook:Publicaties naar aanleiding van het overlijden van Martin Bril (linkoverzicht)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.