Bol.com kent geen crisis

Mediawinkel bol.com heeft het crisisjaar 2009 afgesloten met een recordomzet van 268 miljoen euro, een stijging van 20% ten opzichte van 2008 (224 miljoen euro). De productcategorieën boeken, muziek, DVD’s, games en elektronica lieten alle nagenoeg eenzelfde groeipercentage zien. Ook nieuwe artikelen als speelgoed en fotoboeken scoorden erg goed en overtroffen de meest optimistische verwachtingen.

Hoogtepunt van het jaar was de introductie van digitaal lezen in Nederland met meer dan 63.000 digitale boeken en 14.000 verkochte e-readers gedurende de eerste vier maanden. In totaal kochten meer dan 2,5 miljoen Nederlanders ruim 14 miljoen producten. Dat komt neer op gemiddeld 5,5 aankopen per klant, per jaar. Het aantal bezoekers in de mediawinkel steeg eveneens sterk en kwam voor het eerst ruim boven de 100 miljoen uit. Daardoor behoort bol.com inmiddels als enige winkelsite tot de top-5 van meest bezochte websites van Nederland (bron: Multiscope).

Op http://shoppen.blog.nl/ ga ik hier verder op in.

Lees ook:Cyrte Investments koopt bol.com
Lees ook:Consument kiest bol.com opnieuw tot beste webwinkel van Nederland
Lees ook:Stem op je favorieten bij bol.com
Lees ook:Miljoen Nederlanders naar Harry Potter and the Half-Blood Prince
Lees ook:Bol.com en partners doneren 100.000 boeken aan Room to Read

0 reacties op “Bol.com kent geen crisis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.