De Twittersensatie @Dubbelzinnig, nu in boekvorm

Bij het ter perse gaan van Mannen die naar vrouwen fluiten, kunnen naar vrouwen fluiten sprak uitgeverij Terra Lannoo nog van 16.000 followers voor de Twitter-hit @Dubbelzinnig. Op dit moment is er al sprake van meer dan 18.000 followers. De vaak hilarische, dubbelzinnige taaltweets van @Dubbelzinnig zijn populairder dan ooit.

‘Sla nooit een man met een bril. Sla hem met je vuist, dat komt harder aan’, ‘Als vegetariërs zo van dieren houden, waarom eten ze dan al hun eten op?’ en ‘Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden niet op tijd maar op rails’. Het zijn slechts een paar voorbeelden van de populaire tweets van @Dubbelzinnig.

Sinds 2010 timmert @Dubbelzinnig aan de weg als een geduchte online concurrent van Loesje en andere taalvirtuozen. In een half jaar tijd sloegen de taalkundige spitsvondigheden zodanig aan, dat hij maarliefst 16.000 followers had. Zij gingen zelf ook op zoek naar dubbelzinnigheden, die @Dubbelzinnig vervolgens kon retweeten; het begin van een hechte taalcommunity op Twitter en Facebook. @Dubbelzinnig belandde zelfs in de top 100 van de meest gevolgde Twitteraars in Nederland (bron: Twittergids.nl).

Over de auteur
@Dubbelzinnig is het pseudoniem van Dick Raman, een autoriteit op het gebied van social media. Hij is afgestudeerd in de Bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en werd daarna succesvol internetondernemer. Zijn bedrijf TIE Holding NV was in 2000 het allereerste beursgenoteerde internetbedrijf in Nederland. Eerder publiceerde hij succesvolle boeken zoals Twitteren met resultaat (2010). Dick Raman is in 2005 verhuisd naar de Verenigde Staten. Van daaruit leidt hij BrandReact Inc., een social media marketingorganisatie.

[isbn]9789089893734[/isbn]

Lees ook:Social media te vaak ’misbruikt’ door professionals
Lees ook:Social Media Top 50: meest besproken schrijvers
Lees ook:Eerste Europese Social Media boek
Lees ook:iPad succes uit Nederland: Me the Media
Lees ook:Erwin Blom bewijst met zijn boek dat social media werken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.