Categorie: "Management"

Ultieme productiviteit – Meer resultaat in minder tijd

Met ‘Ultieme productiviteit’ laat Robert Pozen overtuigend zien hoe je zo effectief mogelijk met werk en tijdsdruk om kunt gaan. Het boek biedt de perfecte balans tussen gefundeerde inzichten en praktisch inzetbare technieken. Het is dé oplossing voor zowel leidinggevenden en professionals als ieder ander met de ambitie om meer uit zichzelf te halen.

Consument dwingt webwinkels tot uitputtingsslag

Webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Volgens belangenvereniging Thuiswinkel.org verdubbelt het aantal Nederlandse webwinkels tussen 2010 en 2015 en passeert het de 45.000. Een indrukwekkend aantal, stelt Annelies Verhelst, auteur van het boek ‘Maak van je webwinkel een succes’. “Een op de vijf webwinkels haalt echter het eerste jaar niet en na twee jaar is een kwart afgevallen.” Verhelst deed onderzoek bij webwinkels als Bol.com, Wehkamp, ECI en Greetz en bracht hun belangrijkste succesfactoren in kaart.

Loswerken – Daar maak je tijd voor!

Loswerken is hét boek voor wie alles goed wil doen op de werkvloer, geen nee kan zeggen, niets wil missen, ambitieus en perfectionistisch is ingesteld en last heeft van chronisch tijdgebrek. Loswerken, daar maak je tijd voor.

Bereik koop je, aandacht moet je verdienen

In zes delen beschrijft auteur Klaas Weima in ‘Verdiende aandacht’ de belangrijkste ontwikkelingen binnen sociale merkcommunicatie en -activatie. Voor dit boek interviewde Klaas meer dan vijftig visionairs op het gebied van social media en communicatie, onder wie Tim O’Reilly, Philip Kotler, David Meerman Scott en Guy Kawasaki.

Leidinggeven simpel volgens Mireille van Beugen

Er zijn genoeg moeilijke beroepen, maar manager is er daar niet een van. Het is juist verrassend eenvoudig. Als een manager op de juiste manier naar zijn of haar werk leert kijken, is er een zee van ruimte om het te versimpelen. Complexe zaken kunnen worden opgebroken in overzichtelijke delen, waardoor ook medewerkers begrijpen wat de manager wil en doet. In Simpel Management onthult ervaren interim-manager Mireille van Beugen het geheim van excellente managers.

Jacqueline Fackeldey introduceert Klantropologie

De mens achter de klant houdt niet van zoeken maar van vinden. De mens achter de klant wil online en offline fatsoenlijk te woord gestaan worden. Hij betaalt voor een goed product en een goede dienstverlening, en als er onverhoopt iets misgaat, wil hij snel geholpen worden. Dat lijkt een open deur, maar die deur blijkt in de praktijk zo dicht te zitten als het maar kan. Zeg nou zelf, hoe vaak voel jij je als mens achter de klant serieus genomen en hoe vaak neem jij de mens achter jouw klant serieus? Op basis van haar eigen klantervaringen en haar werkervaring heeft Jacqueline Fackeldey een werkwijze ontwikkeld die zij klantropologie noemt.

Hierarchisch leidinggeven langste tijd gehad

Het leidinggeven op basis van hiërarchie en een strikte scheiding van rollen en functies heeft zijn langste tijd gehad. In een snel en op vele fronten veranderende wereld schiet het mechanisme van ‘command & control’ steeds vaker tekort. Dat zegt bedrijfskundige en psycholoog Ber Damen in het pas verschenen boek ‘Het Berenschot Leiderschapsboek’.

BYOD voor de Nederlandse markt

‘Bring your own device’ is recent verschenen. Dit eerste Nederlandstalige boek over BYOD dient als handleiding voor bedrijven die een BYOD-beleid willen invoeren. “Tijdens het schrijven ben ik mede door de vooraankondiging van het boek op mijn website door bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen om advies gevraagd,” aldus auteur Jan Stedehouder. “Men lijkt zich bewust van het belang van een goed BYOD-beleid, maar weet simpelweg niet goed hoe dit op een verantwoorde manier kan worden opgepakt.”

Hoe tijdverspilling de wereld gaat redden

De nieuwste generatie gamers in de Verenigde Staten heeft voor zijn 21ste al meer dan 10.000 uur doorgebracht achter een spelcomputer. World of Warcraft, een spel dat nog geen tien jaar oud is, is in totaal al zes miljoen jaar gespeeld, ongeveer even lang als de menselijke evolutie. Wie hier alleen tijdverspilling in ziet, mist een van de meest veelbelovende ontwikkelingen van deze tijd. In ‘Beter dan echt beschrijft’ Jane McGonigal hoe games steeds vaker worden ingezet door bedrijven, scholen en overheden om problemen op te lossen en prestaties te verbeteren.

Ondernemers moeten blauwe economische kansen grijpen

‘Blauwe economie: 10 jaar, 100 innovaties, 100 miljoen banen’ van duurzaamheidsgoeroe Gunter Pauli is nu ook in Nederland verkrijgbaar. De auteur zet nieuwe standaarden voor duurzaamheid en stimuleert tegelijkertijd gezond ondernemerschap. Ondernemers hoeven alleen maar de blauwe economische kansen te grijpen die de natuur voor het oprapen legt.