Lonely Planet: einde van de wereldberoemde reisbijbel

Het is de reisbijbel voor elke rugzaktoerist: de Lonely Planet. De blauwe gids is de rots in de branding voor miljoenen avontuurlijke reizigers. Waar je je ook bevindt op de wereld: de Lonely Planet weet waar je moet zijn voor een (goedkope) hostel, de beste restaurants en de gezelligste cafés. Maar de reisgids verkeert in zwaar weer: het bedrijf wisselde van eigenaar en is miljoenen minder waard dan enkele jaren terug.

Een flink deel van het personeel wordt ontslagen, de verkoop daalt en het van oorsprong Australische bedrijf neemt in de toekomst waarschijnlijk afscheid van de papieren versie, om alleen digitaal verder te gaan. Twitterende backpackers nemen alvast afscheid van hun geliefkoosde blauwe gids en delen via Social Media hun nostalgische ervaringen. EenVandaag gaat op zoek naar oorzaak en gevolg want met de digitale revolutie komen andere alternatieven, zoals verschillende populaire apps, bovendrijven.

Nederland 1 – 18.15 uur

Lees ook:Lonely Planet: het verhaal achter de boeken
Lees ook:Lonely Planet pleegt plagiaat
Lees ook:Code Sociale Media helpt zakelijke missers te voorkomen
Lees ook:Social Media Top 50: meest besproken schrijvers
Lees ook:Oneindige schoonheid van onze bevroren planeet in boek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.