Orlando nieuwe fictie-imprint A.W. Bruna Uitgevers

Orlando uitgevers is het nieuwe fictie-imprint van A.W. Bruna Uitgevers. Orlando publiceert toegankelijk literaire romans met een sterk verhalende plot en veel aandacht voor karakterontwikkeling. Door middel van een goed verhaal bieden Orlando-boeken ontspanning, inspiratie, kennis en herkenning.

Per jaar verschijnen slechts 12 tot 15 titels – vertaalde romans – om onze boeken de individuele aandacht en begeleiding te kunnen geven die nodig is. Deze focus en de persoonlijke betrokkenheid van het Orlando-team, gecombineerd met de marketing- en verkoopafdelingen van A.W. Bruna: dát vormt de kracht van Orlando uitgevers. Vanaf 1 maart 2010 liggen ‘Een lang weekend’ van Joyce Maynard en ‘Ik was Alice’ van Melanie Benjamin in de winkels.

Alle Orlando-boeken hebben een boekenlegger en een O+-katern, met meer informatie over het boek, een interview met de auteur en leesclubvragen. De boeken van Orlando worden geproduceerd op FSC-papier. En Orlando steunt Microkrediet voor Moeders, een Utrechtse stichting die vrouwen in Azië kleine leningen verschaft waarmee zij investeringen kunnen doen die hun inkomen blijvend vergroten.

Uitgever Jacqueline Smit over Orlando: “Orlando uitgevers is vernoemd naar de roman Orlando van Virginia Woolf, een speelse en fantasierijke roman waarin de hoofdpersoon drie eeuwen over de verschillende continenten reist – en ondertussen verandert van een man in een vrouw – op zoek naar liefde, kunst, waarheid en de zin van het leven. Een ode aan de literatuur en verbeeldingskracht!”

Persbericht: Orlando Uitgevers

Lees ook:Orlando Figes is terug
Lees ook:A.W. Bruna Uitgevers beleeft beste boekenjaar ooit: Hoezo crisis?
Lees ook:Win! Meneer Chartwell van Rebecca Hunt
Lees ook:A.W. Bruna heeft klimaatneutraal kantoor
Lees ook:Liefde en overleven in de Goelag

Eén reactie op “Orlando nieuwe fictie-imprint A.W. Bruna Uitgevers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.