Erno Hannink: Meer succes door te focussen op een niche

Een van de belangrijkste beslissingen die je voor je bedrijf kunt maken, is kiezen voor een bepaalde doelgroep. Heb je eenmaal gekozen dan wordt alles eenvoudiger. Je hoeft je nog maar op een doelgroep en op enkele producten te concentreren. Je kunt je volledig focussen op hun probleem en met ze praten in de woorden die zij graag horen. Jouw communicatie wordt eenduidig, de website duidelijker en het netwerken gaat beter. Klanten merken dat ook.

Waarom stellen we deze keuze dan zo lang uit? Kiezen is lastig. Kiezen voor maar een doelgroep vraagt veel van je. Heb je het eenmaal doorgevoerd dan wordt alles duidelijk en loopt het makkelijker. Volg het verhaal van Erno Hannink over de strijd in het kiezen van een doelgroep. Leer in het boek ‘Kies je doelgroep‘ van zijn fouten en onderzoek. Het laatste deel van het boek biedt de concrete middelen om zelf een doelgroep te kiezen. Zo wordt de weg naar de ideale klant eenvoudiger.

Over de auteur
Erno Hannink had ruim tien jaar ervaring in management-, marketing- en salesfuncties bij verschillende bedrijven, voordat hij in 2006 besloot voor zichzelf te beginnen. Hij geeft presentaties over de onderwerpen uit zijn boeken, organiseert workshops en evenementen en schrijft vele artikelen over deze onderwerpen. Hannink schreef eerder ‘Laat de klant naar jou komen‘.

[isbn]9789022998816[/isbn]

Lees ook:A.W. Bruna roept hulp lezers in bij het kiezen van cover
Lees ook:AKO combineert clicks and bricks
Lees ook:Daggeren, dreigtweet of wordt het toch het balansbandje?
Lees ook:Lezen op je mobiel
Lees ook:Boektrailer: Alex van Galen – Ideale ouders

Eén reactie op “Erno Hannink: Meer succes door te focussen op een niche

  1. Wesley

    Aanrader dit boek en met veel plezier gelezen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.