Victor Lamme voert hersenexperiment uit met boek

Hoe beïnvloedt alles wat we zien op tv of in de krant ongemerkt ons gedrag? En wat gaat er om in het brein van de personen in het nieuws? Hadden we Robert M. kunnen ontmaskeren met een hersenscan? Waarom geloven we in de glazen bol van economen? Wat is het effect van Zwarte Piet? Wat zeggen de handen van Mark Rutte? Had Johan Cruijff dan toch gelijk? En doet onze koningin aan neuromarketing?

De bizarre wereld van het nieuws bekeken door de bril van hersenwetenschap en psychologie. En met zo’n bril ziet die wereld er ineens heel anders uit. Met onder meer de omstreden columns ‘Lieve Friso’, ‘De pedoscan’, en ‘Endlösung’. Ontdek het in het boek ‘Het brein van Beatrix’ van Victor Lamme.

Victor Lamme voert met deze publicatie een bijzonder experiment uit. Het boek verschijnt met drie verschillende covers in de winkel. Met behulp van hersenscans is bekeken wat ons onbewuste brein ‘vindt’ van deze drie covers, een techniek die bekend staat als neuromarketing. Zal de cover die het beste ons onbewuste brein manipuleert ook het meest worden verkocht in de winkel?

Over de auteur
Victor Lamme is vermaard hersenonderzoeker en schreef eerder De vrije wil bestaat niet, een veelbesproken bestseller die veel stof deed opwaaien. Hij wil ons laten zien hoe hersenonderzoek ons denken over de mens gaat veranderen.

[isbn]9789035137615[/isbn]

Lees ook:Vrije wil is geen illusie volgens Herman Kolk
Lees ook:‘Bedrijven moeten vooral niet naar consumenten luisteren’
Lees ook:Publicaties naar aanleiding van het overlijden van Martin Bril (linkoverzicht)
Lees ook:Martin Bril overleden aan darmkanker
Lees ook:Martin Bril wordt op 2 mei begraven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.