Dyslexie-edities van bestsellers geschikt voor breed publiek

De Arbeiderspers |A.W. Bruna Uitgevers gaat een boekenreeks op de markt brengen die gedrukt is in het lettertype Dyslexie. De eerste exemplaren zijn vorige week overhandigd aan bestsellerauteur David Baldacci.

De selectie bestaat uit bestsellers voor een breed publiek. Van de nieuwste boeken van grote auteurs als Suzanne Vermeer, Arthur Japin en David Baldacci tot de everseller ‘De alchemist’ van Paulo Coelho en de hit van afgelopen jaar ‘Gijp’. De Arbeiderspers|AW Bruna Uitgevers wil hiermee lezen voor iedereen toegankelijk maken. Later dit jaar zal het aanbod snel uitgebreid worden nog eens 100 boeken die via POD en als e-book beschikbaar gemaakt zullen worden.

De eerste exemplaren van deze bijzondere edities zijn overhandigd aan David Baldacci. Hij is in Nederland voor zijn nieuwste thriller ‘De aanslag’. Met zijn Wish you well-foundation strijdt David Baldacci samen met zijn vrouw Michelle al jaar en dag tegen analfabetisme en heeft daarom ook veel sympathie voor dit dyslexieproject.

“Wat een buitengewone uitvinding. Het helpt een groep mensen die voorheen totaal niet bediend werden om hun volledige potentieel te vervullen. Hoe goed wil je het hebben?’ David Baldacci over het Dyslexie-lettertype

Dyslexie komt bij ca. 1.165.000 Nederlanders en Vlamingen voor. Christian Boer (grafisch ontwerper en zelf dyslectisch) heeft een lettertype ontwikkeld om het lezen voor mensen met dyslexie makkelijker te maken. Hij heeft hiervoor gebruik gemaakt van alle beschikbare kennis over hoe dyslexie van invloed is op het waarnemen van letters en woorden.

Lees ook:Al bijna 100 ebooks speciaal voor dyslectici
Lees ook:Dyslexie-thriller in de boekhandel
Lees ook:Dyslexie vriendelijke thriller van David Baldacci
Lees ook:A.W. Bruna Uitgevers beleeft beste boekenjaar ooit: Hoezo crisis?
Lees ook:Joop Boezeman stopt als algemeen directeur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.